לתכנן גיוס זה להיות "מוכוון שוק"

2 בינואר 2012 | נכתב ע"י

תהליך גיוס עובדים הוא תהליך קצבי המשתנה במהירות, בניגוד לדפוסים שהיו נהוגים בעולם הגיוס בעבר. השינוי נובע בעיקר מהעובדה שהעולם הפך ל"כפר גלובלי", דבר שיצר עלייה משמעותית בהיצע החברות והזדמנויות העבודה מחד, ונגישות למידע ותקשורת נטולת מתווכים מאידך.

שינוי זה השפיע על  עולם הגיוס שהפסיק להיות ממוקד בצרכי החברה והחל להיות ממוקד שוק. אם בעבר אנשי הגיוס חיפשו עובדים שיתאימו לארגון עד גיל הפרישה, השינויים לעיל הביאו לקריסת התפיסה ולגיבוש אסטרטגית גיוס מוכוונת שוק שמשקללת מגוון נרחב של פרמטרים, החל בצרכי העובד וכלה במצב הכלכלה. כיום, אסטרטגית גיוס עדכנית מבוססת בין היתר על צרכי המגויס ומצב הארגון, ומושפעת מרמת התחרותיות בענף והמצב הכלכלי.

עקב מעבר לעולם עבודה מוכוון שוק, ארגונים צריכים, כעת יותר מתמיד, לשווק עצמם בכדי לפתות ולגייס אליהם את העובדים המתאימים ביותר. תנאים אלו הביאו לפיתוח אסטרטגיות גיוס דינמיות המותאמות לשוק ולסביבה החדשה.  לפיכך, דגש רב מושם על גיוס ברשתות חברתיות, קשרים עם חברות השמה ומוסדות אקדמאים ונטוורקינג, לצד גיוס בשיטות המסורתיות. זאת, תוך כדי עדכון מתמיד והתאמת האסטרטגיה לשינויים הארגוניים והסביבתיים.

האבולוציה בשיטות הגיוס מציבה בפני אנשי הגיוס אתגרים חדשים, שהם פועל יוצא של הנגישות לידע ומידע ושינוי התקשורת בין הארגון ללקוחותיו ועובדיו הפוטנציאלים.

למשל, אחד האתגרים הקיימים בגיוס ברשתות החברתיות הוא פניה מדויקת לקהל המתאים, כלומר להצליח "להפריד את המוץ מן התבן".

שימוש במנגנוני Social Media לשם גיוס מאפשר לארגון לפנות לתפוצה רחבה ולהגדיל את הסיכוי להגיע למועמד אותו מחפשים. יחד עם זאת, לעיתים הקהל שנחשף לפרסומי הארגון אינו הציבור אותו הארגון מחפש. דבר זה מוביל לגידול לא רצוי בנפח הפעילות  של תהליכי המיון, וכך, עצם החשיפה והפרסום הגבוהים עשויים להוביל להצפה בפניות.  אם כן, חשוב לשים דגש על פעילות ממוקדת ופרסום במקומות הנכונים. בעידן הרשתות החברתיות וההפצה הויראלית מדובר באתגר לא פשוט.

Walter Baker, מנהל בחברת Signium International, טוען במאמרו כי ישנם שלושה גורמי מפתח להצלחת הגיוס כיום:

1. בניית תוכנית גיוס מקיפה הכוללת שימוש במדיות השונות לטובת הגיוס.

2. מאמצים מוכווני מטרה- להתאים ולכוון את פעילות הגיוס בהתאם למטרת היעד.

3. גיוס עובדים בעלי היכולות הנדרשות והמתאימות ביותר לארגון.

האתגר לדידו הוא למצוא את אותה "מחט בערימה של שחת" ושהמחט תהיה המחט הנכונה.

ועכשיו האתגר שלכם – האם אתם מסוגלים להיות אלו שיתכננו אסטרטגיית גיוס ברשת החברתית שתהיה המושלמת עבור הארגון שלכם?