הצצה לתפקיד מנהלת משאבי אנוש בחברת ההי טק קונסיסט מערכות

29 באוגוסט 2011 | נכתב ע"י

בביקור הקודם  שוחחתי עם ממונה משאבי אנוש בבי"ח סורוקה,

השבוע הפנינו את הזרקור אל מירב גלבוע לנדסמן, מנהלת משאבי אנוש בחברת "קונסיסט מערכות", מזה 11 שנים (!!!).

מה עושה החברה?

קונסיסט היא בית תוכנה אשר מספק פתרונות בתחום מערכות המידע (IT), בין היתר: פרויקטים, תשתיות, BI- DWH, מוצרים ופתרונות.

ספרי על מבנה מחלקת משאבי אנוש.

הצוות מונה 3: אני – מנהלת משאבי אנוש, שיר – מנהלת גיוס וליהי – גיוס יועצים (Professional Services).

מה כולל תפקידך?

הכל מהכל: גיוס, רווחה, שימור עובדים, הדרכות, איכות. מתוקף היות החברה בית תוכנה, עיקר העבודה היומיומית מתמקד בנושאי הגיוס וקליטת עובדים חדשים. בשנים האחרונות הגיוס הורחב לכלל הקבוצה בישראל (קונסיסט ישראל – חברת האם, קונסיסט מערכות וקונסיסט טכנולוגיות – חב' אחות). הגיוסים מגוונים מאוד (החל מבודק תוכנה, תכניתנים מכל הסוגים, מנתחי מערכות, מנמ"רים, CTO, מנהלי רשת וטכנאים, רו"ח ועוד).

– קליטת עובדים – החתמה על חוזה עבודה וטופסולוגיות נלוות לקליטה.

– שימור עובדים ורווחה – ביקורים שוטפים, מתנות, קשר רציף… אירועי חברה, אירועי תחום, מתנות לעובדים לחג, מתנות ליולדות, מתנות יום הולדת, מועדון הסרט הטוב, אירועים לילדי עובדים …

– הדרכות: רישום לקורסים חיצוניים מקצועיים (ג'ון ברייס וכד'), אוניברסיטת קונסיסט – מסלולים המוצעים לעובדי קונסיסט בתחומים מגוונים (למשל, ניתוח מערכות, ניהול פרויקטים, תכנות,BI ) והרצאות העשרה בתחומים שונים.

אני גם אחראית איכות (ISO) של החברה.

למי את כפופה?

למנכ"ל קונסיסט מערכות וטכנולוגיות, עמית בוהנסקי.

האם את עובדת לפי תכנית עבודה שנתית?

אני עובדת לפי תכנית שנתית ברמת ה"High lights", ובהתאם לתקציב שנתי מוגדר מראש, שאושר ע"י המנכ"ל והוצג בפורום הנהלה. יש כמובן דברים ספונטניים ON GOING  במהלך כל השנה.

מה הם הממשקים העיקריים בתפקידך בתוך הארגון?

למעשה מול כל הגורמים: ממשקים עם העובדים, מנכ"לי החברות בישראל, מנהלי התחומים, חשבת השכר ואנשי הכספים, מכירות, ספקים (של מתנות לעובדים, מפיקי אירועים, מוצרי פרסום ועוד).

האם את חשה בטחון תעסוקתי בתפקידך?

בהחלט.

מה הם אפשרויות הקידום שלך בארגון? את עובדת באותו תפקיד אליו נכנסת לארגון?

אני עובדת באותו תפקיד אליו נכנסתי לארגון, אם כי מרגישה שהתפתחתי רבות במהלך השנים מבחינת העבודה עצמה, ההתמחות, המקצועיות, תחומי האחריות שלי והנושאים עליהם אני אמונה.

מה הם מבחינתך היתרונות והחסרונות של התפקיד שלך בארגון?

היתרונות – ראשית, האינטראקציה עם אנשים, דבר שאני מאוד אוהבת, הקשר הרציף עם העובדים והמנהלים. הגיוון בעבודתי רב, כך שאין שחיקה. בכל יום אני מתעסקת בהמון נושאים שונים, לדוגמא, כרגע אני מטפלת בנושא של חלופות למתנות לעובדים לראש השנה, בהפקת מועדון הסרט הטוב לילדי עובדים (הדרדסים) לסוף החופש/קיץ, בהפקת ערכות לילדי עובדים אשר עולים לכיתה א', במסלול אוניברסיטת קונסיסט לשנת 2011-2012, בסגירת עלון העובדים לחודש אוגוסט וכמובן בגיוס וקליטת עובדים… אין רגע דל!

החסרון מבחינתי – מתוקף היות החברה בית תוכנה, והמיקוד הוא במיקור חוץ, מרבית העובדים נמצאים אצל לקוחות בחוץ. נושא השימור הרבה יותר קשה בהשוואה לחברה שבה כל העובדים נמצאים בתוך החברה עצמה, "מתחת לאף". ההתמודדות והקשיים בשימור עובדים שונה וקשה יותר בחברה מהסוג שלנו.

מעבר לכך – אנו מגייסים כל הזמן. אנשי מערכות מידע מוזמנים להעביר קורות חיים :-)

meirav@consist.co.il

ניתן לקרוא עלינו באתר החברה: www.consist.co.il