ארכיטקטורה של תהליכי למידה

14 במאי 2012 | נכתב ע"י

שינויים טכנולוגיים ודרך הלמידה הם שניים מהתסמינים לשינוי בתהליכי הלמידה המתחולל באקדמיה.  האם באמת משתמשים באקדמיה בתהליכים החדשים והאם הסטודנטים כבר עוברים מחשיבה ליניארית לחשיבה של קשרים מרובים והדדיים?

האם מתחולל שינוי בתהליכי הלמידה באקדמיה?

סטודנטים כיום יושבים בשיעורים עם מחשבים ניידים, טאבלטים וטלפונים חכמים,  לעתים במצב של "נוכחים נפקדים", מקשיבים חלקית או כלל לא, וגולשים להנאתם.

ההתמודדות עם מגמה זו באקדמיה מגוונת, יש מרצים האוסרים באופן גורף גלישה באינטרנט, ויש המעודדים את הסטודנטים להשתתף באינטראקציה וירטואלית כמשוב על השיעור או משלבים במהלך השיעור כתיבת שאלות בפורום וירטואלי, על מנת לעזור לתהליך הלמידה שלהם ושל הסטודנטים.

לקריאת המאמר המלא מתוך מוסף "אקדמיה" של עיתון "הארץ"